lördag 24 juni 2017

Swedish Midsummer School

I går genomförde jag, helt oplanerat, ett litet experiment på Twitter för mina engelskspråkiga följare på Romanceportalens twitterkonto. Jag har fler engelskspråkiga romanceentusiastiska följare där än svenskspråkiga. Hallå?

Var håller ni hus?
Finns ni inte på Twitter?

Hur som helst, så bjöd jag in mina engelskspråkiga följare att mer eller mindre fira midsommar med mig under hashtag #SwedishMidsummerSchool och lära sig mer om svensk midsommar.

I kanske ett tjugotal tweets - och än fler bilder - försökte jag efter bästa förmåga, 140 tecken åt gången, illustrera och förklara våra svenska midsommartraditioner.

Experimentet slog väl ut och föreföll vara ganska uppskattat och åtminstone en engelskspråkig följare hoppas nu på att en gång få uppleva en svensk midsommar. Och, ja, jag slängde för säkerhets skull in en "regnig midsommar" bild så de skulle vara förberedda på det.

Och jag hade i alla fall väldigt roligt.

Så kan man också fira midsommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar