söndag 23 oktober 2016

Liveinspelningen av Romancepodden

Gårdagens liveinspelning av Romancepodden i Rotundan i Stadsbiblioteket var en intressant upplevelse. Fast jag höll på att inte komma längre än till T-centralen, där hissen ned till plattformen var avstängd. Den övre plattformen, alltså, där det inte finns någon nedåtgående rulltrappa. Och mina fötter har ännu inte hämtat sig tillräckligt efter det senaste årets muskelsmärtor för att gilla utförsgående i trappor överhövan. Men försök aldrig stå mellan en entusiastisk romanceläsare och intressanta samtal om romance!

Det var ett väl organiserat evenemang med ett läckert blad med tips på romanceböcker, ett urval av Stadsbibliotekets romanceböcker framställda för utlåning och snygga bokmärken från Romancepodden.

Fyra femtedelar av Romancepodden var på scenen, en medlem var frånvarande, och det blev ett intressant samtal. Tyvärr kom inte så många av mina i förhand inskickade frågor upp, kanske var de för många och kanske var de inskickade i senaste laget så de inte hade hunnit ta ställning till dem. Och hopplöst blyg som jag är, ställde jag inga frågor när publiken inbjöds att komma med frågor. Men mycket intressant ändå och jag ser fram emot att höra det här avsnittet när det läggs upp/publiseras/går i sändning (eller vad man nu kallar det) på podden.

Och jag undrar om det kanske inte var en nyttig upplevelse för kvinnorna som driver podden, för de kändes en aning mer fokuserade än vanligt. Det skall bli intressant att höra om man också kan höra skillnaden när avsnittet går i sändning.

Hoppas att det här blir ett årligt event. Synd bara att det var så få personer som kom - ni missade ett intressant event där, Romancesverige!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar