onsdag 19 oktober 2016

Kalorimässigt är det här isberget som sänkte Titanic!

Till sist blev det, efter en del dribblande fram och tillbaka (ungefär tre veckor med krasslighet hit och dit), äntligen av. I dag lyckades Kerstin och jag sammanstråla till mitt försenade födelsedagsfika på Paus i Västerhaninge. Men nog var den här födelsedagstårtan (nå, bakelsen) väl värld att vänta på?

  En Budapeststubbe/rulle med hallon.
Kalorimässigt är det här isberget som sänkte Titanic.
Men sablar vad god den var!


Jag fick en stor, härlig tekopp som jag ser fram emot att inviga. Och en ask Mozartkulor att fortsätta festandet med. Skall dock försöka spara de senare till helgen. Tror faktiskt att jag har en chans att lyckas med det, den här bakelsen blev man rejält mätt på!

Tack finaste Kerstin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar