fredag 25 december 2020

Mycket mer än så här, det blev det kanske inte...

Men det blev i alla fall lite snö till jul!

I det längsta så såg det ut som om julaftonen 2020 här på Södertörn skulle bli en barmarksjul. När jag i den tidiga decemberskymningen tände fönsterbelysningen samt ett par ljus på fönsterbrädan så trodde jag att det skulle förbli så.

När jag åtskilliga timmar senare släkte lampan i fönstret och kollade att ljusen hade brunnit ut ordentligt så hade marken och taken pudrats  med ett tunt snölager som lyste upp i midvintermörkret. 

Och det utan att jag hade sett en endaste snöflinga falla.

Medges - efter mörkrets inbrottså var jag, med undantag för ett par avbrott för miniatyrjultallrikar med julskinka, gott bröd och ostar så hade jag blicken fäst i datorskärmen och redigerade och skrev om i prologen till mitt huvudskrivprojekt så det kunde ha regnat mindre isberg utan att jag hade märkt någonting.

Hur som helst, det blev kanske inga snömängder och även om den kanske kom sent, så blev det omsider lite julaftonssnö på Södertörn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar