onsdag 31 maj 2017

Och vad läser ni

denna sista dag i maj? Själv är jag på upploppet med litet georgiansk romance från Elizabeth Hoyt, den andra boken i hennes Maiden Lane-serie. Om ni läser historisk romance på engelska är det här en serie jag kan rekommendera.


Jag har läst de övriga böckerna (så här långt) i serien men denna, den andra boken i serien, har hitintills envist lyckats undgå mig genom att antingen vara slutsåld eller så tokdyr (eftersom den då varit en specialbeställning), att min minimala bokbudget under de senaste åren inte tillåtit inköp. Men nu fanns den åter som pocket, till ett betydligt mer normalt pris. Så härligt när man känner att man äntligen läst alla hitintills utkomna böcker i en älskad serie.




2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Och tack för en trevlig och inspirerande blogg! Ett godisland för oss som älskar romance! Jag har halkat in på Tessa Dare och nu senast på Courtney Milan och läste ut Once upon a Margquess - jättebra och tänkte sätta tänderna i resten av den serien the Worth Saga! Har du något tips på någon romanceförfattare som har lite liknande driv och humor i sitt skrivande som Tessa Dare och Courtney Milan? Vill fylla sommaren med läsning! =) Ha fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! Roligt att höra att du gillar Romanceportalen.

      Jag försökte lämna några boktips men det blev för långt och otympligt för att fungera som ett svar i en kommentar. Jag kommer att sammanställa det i ett inlägg istället, förhoppningsvis i morgon.

      Radera