onsdag 2 november 2022

Kanske ser jag nu slutet på byggprocessen

I går togs det blå byggnätet ned från byggställningarna utmed fasaden och för första gången sedan i våras så kan jag nu se utsikten utan ett finmaskigt, klarblått rutnät som förvränger färgerna.

Och som tur är så finns det fortfarande en del löv kvar på träden nere vid stationsområdet. De är kanske inte längre lika färgsprakande och färgflammande som de var för ett par veckor sedan.

Det som finns kvar på träden nu är lite mer mer mättade, lite mer mer dämpande toner. Och lövmattorna på marken är inte längre lika krispigt frasande.

Det är november. Man får vara tacksam för de färger som ännu flammar, lyser upp och förgyller i höstmörkret. Det hjälper ju självklart en hel del att det så här långt har varit en rätt mild höst. Men ändå. Hela våren, hela sommaren och en god del av hösten har jag tillbringat bakom byggställningar och byggnät, förseglad i lägenheten med plomberad balkong. Så även om jag nu kanske äntligen ser slutet på byggprocessen, så har hela balkongsäsongen gått mig förbi i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar