måndag 30 november 2020

Tröstlöshetens telefonkö

Din plats i kön är: 113.

Din plats i kön är: 108.

Din plats i kön är: 103.

När jag började så var det över 250.

Känns som en halv evighet sedan.

Fast det rör ju på sig i alla fall, även om det kryper fram.

Din plats i kön är: 87.

Titta – tvåsiffrigt!

Ironin är att det här är andra gången som jag sitter i den här kön. Förra gången kom jag fram på inte allt för lång tid, men när samtalet sedan skulle kopplas vidare till en annan avdelning så bröts det eftersom avdelningen för tillfället var hårt belastad och inte kunde ta mitt samtal.

Din plats i kön är: 61.

Bara att börja om, alltså.

”Vi uppskattar att du väntar”

Jag önskar att jag kunde säga det samma.

Men jag uppskattar inte väntan överhövan.

Din plats i kön är: 52.

Allt hade kunnat vara över för ungefär en timme sedan, hade samtalet bara inte brutits.

Din plats i kön är: 45.

”Vi hoppas att vi kan besvara ditt samtal snart”

Din plats i kön är: 28.

Din plats i kön är: 18.

Din plats i kön är: 5.

Din plats i kön är: 2.

Det är över.


Lättnad. Frustration. Uppgivenhet.

Ännu en timme eller två av mitt liv, förlorad i en telefonkö.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar