söndag 8 april 2018

Skrivdagbok, 8 april

I dag genomfördes ett nytt mastodontarbete - eller med andra ord ett nytt namnbyte. Den här gången hade jag en Gunilla som skulle bli en Emelie i stället. Jag gjorde en omfattande analys under helgen för att försäkra mig om att jag:
  • För det första verkligen behövde göra ett namnbyte
  • För det andra att jag i så fall valde rätt nytt namn för personen i fråga

Analysen blev sex sidor lång. Och den tog halva fredagen och större delen av lördagen att göra. Ibland är det en nackdel att vara grundlig och metodisk. Men vilken överblick jag fick över de olika namnalternativen!

Själva namnbytet gick sedan betydligt fortare den här gången. Mest beroende att det inte fanns på lika många ställen i texten som det förra namnet jag bytte här om veckan.

Den här gången var det över på bara ett par timmar.


I övrigt har slaktade jag före helgen ned prologen med närmare en sida och det är möjligt att den kan komma att slaktas ned ytterligare. Hitintills har den bara vunnit på behandlingen. Ungefär som att beskära vinterrangliga växter inför vårens tillväxtsäsong.

Det rör med andra ord på sig. Häpp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar