lördag 2 september 2017

Skrivdagbok, 2 september

I går skrev jag den scen jag funderade på att skriva i går morse. Det blev ca två sidor ny text och jag är rätt nöjd med den som den är. Men kanske inte helt nöjd, för även om handlingen och karaktären sitter som den skall känns miljön litet skissartad. I eftermiddag kommer jag att bygga upp den litet bättre, med en del detaljer och litet lokalfärg.

Sedan får jag se hur jag går vidare därifrån. Jag har några fragment av scener som jag har skjutit framför mig genom ett par kapitel eftersom de aldrig riktigt passat in någonstans. Möjligen skall de fragmenten - eller något av dem - in här. Det är möjligt att de skulle funka, om jag berättar dem ur någon annans perspektiv den här gången.

Men över lag känns det här som en dag när jag inte riktigt vet vart jag är på väg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar