fredag 10 februari 2017

Twitter och härdiga tulpaner

Fredag kväll. Innan fredagsmyset får ta över har jag två saker att rapportera.


I dag firar Romanceportalens twitterkonto tre veckor!

Det är så länge det varit aktivt och det tuffar på rätt fint, om jag får säga det själv, och har så här långt lyckats locka till sig över åttio följare. Till skillnad från när jag för snart fem år sedan startade mitt personliga twitterkonto (som jag inte riktigt visste vad jag ville med det) har jag den här gången haft en tydlig agenda. En målsättning, ett syfte. En vision som jag jobbat mot.

  • Att främja romancegenren i Sverige och sprida kunskap om hur stor den är internationellt och vilken spännvidd den har.
     
  • Att främja svensk romance och svenska romanceförfattare utomlands – mot den engelskspråkiga romancemarknaden, alltså.
     
  • Och att göra vad jag kan för att bidra till att knyta samman RomanceSverige.

Det har varit en utmaning. Det har varit tidskonsumerande och arbetskrävande att fylla flödet med bra, kvalitativt innehåll som varit bra nog att locka och vinna följare.

Och, ja, jag har haft så in i norden roligt längs vägen!


Om ni brukar hänga på Twitter och gillar romance är ni varmt välkomna att haka på och följa med på färden, för det här är bara början!



De sista, härdiga tulpanerna

Uppe på låga bokhyllan som avgränsar min skrivhörna står två vaser med de sista av mina fina tulpaner. Jag njutit av dem i nästa en hel vecka, när de var som frodigast och mest fullt utslagna hade detta jätteknippe med tulpaner expanderat så de fyllde fyra vaser. Då var det en praktfull, färgsprakande djungel där uppe på bokhyllan!

Men i går kväll började de mörklila tulpanerna fälla kronblad omkring sig och i morse var  det fler djuplila blomblad på golvet och uppe på bokhyllan än kvar på blommorna. Och under natten hade de rosa tulpanerna bestämt sig för att de hade gjort sitt. De hade visserligen kronbladen i behåll men de hade istället skrumpnat samman och slokade och såg inte särskilt morska ut.

De gula och de vita tulpanerna har dock visat sig vara härdigare så jag har kapat stjälkarna en bit och arrangerat om dem i de mindre vaserna så jag kan njuta av dem ännu några dagar. Gult och vitt - nästan litet påskkänsla fast det bara är februari.

Visst är det härligt med en dos vårglädje en februaridag?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar