måndag 23 mars 2020

Inte i karantän, men kanske hemförlovad

Jag är inte i karantän, jag är fullt frisk, men man skulle kanske kunna säga att jag är hemförlovad. Och inta bara jag, i stort sett hela företaget är i samma situation.

Den sextonde mars, i måndags, så beslutades att vi så långt som möjligt skulle arbeta hemifrån och bara komma in till arbetsplatsen för nödvändiga möten. När jag i morse åkte in till Vasastan så var det första gången på en vecka.

Mötet vi hade visade sig dock, något överraskande, ett digitalt möte. Vår chef hade fått tag på en webbtjänst som erbjuder smidiga tjänster för digitala möten, oavsett vilken plattform man använder, och såg till att vi allesammans fick tillgång till den idag.

Vad som annars skulle ha varit ett möte i konferensrummet blev istället ett experiment med oss utspridda i olika delar av kontorshotellet för att testa funktionerna och vänja oss vid dem. Så nu kommer vi att kunna hålla mindre avstämningsmöten hemifrån vid behov under veckan.

Nästa samling på kontoret är planerad till nästa måndag, såvida inte läget skulle förändras. Däremellan är vi hemförlovade och arbetar hemifrån. Så hanterar vi coronakrisen på JustValue AB.

Ah, vi har också klara handspritsregler. Och handsprit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar