tisdag 5 november 2019

Vård- och medicinräkningarna fortsätter att rulla in

När man inom loppet av en månad kommit upp i frikort så innebär det en ganska kännbar kostnad, som man förr eller senare måste betala. Vissa av de tidigaste vårdkontakterna, i slutet av september och början av oktober, hamnade på kreditkortets oktoberräkning. Varvid den givetvis blev litet extra kännbar.

I slutet av oktober så kom även räkningen från akuten. Nu, i början av november, så har jag även fått en räkning på 500:- för resten av tiden på Södersjukhuset.

Man får givetvis vara tacksam för att det är just i Sverige som man är sjuk och inte i t.ex, USA eller något annat land som saknar vårt sociala skyddsnät och subventionerade sjukvård. Men när budgeten är spänd till bristningsgränsen, så är också dessa subventionerade kostnader tuffa. Speciellt när de klustrar ihop sig på det här sättet, på väldigt kort tid.

Resten av vårdkontakterna i oktober kommer på kreditkortsräkningen nu i november och det är först när den så småningom rullar in som jag kommer att se exakt hur hårt det här kommer att träffa.


Jag är inte bra på siffror - jag är faktiskt lika usel på siffror som jag är bra på ord - men jag kan redan nu räkna ut en sak och ställa en tämligen säker diagnos:

Bokbudgeten är med största sannolikhet skjuten i sank.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar