måndag 15 januari 2018

Nu är det officiellt 2018

"Hm", undrar nog vän av ordning, "har det inte varit det i så där en halv månad nu?"

Jo, då, det har det. Men det är först nu i eftermiddag jag kommit i väg till Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan och införskaffat en ny almanacka för 2018.

Det har dragit ut på tiden. Rejält. Jag hade inte hittat den modellen jag ville ha i några andra butiker fast jag började leta redan före jul. Antingen var de för stora (och ett av min krav var att den skulle gå ned handväskan vid behov) eller också var de för små. Och ett annat krav jag har är att det inte fick bli för finstilt.

Jag hade nämligen köpt en sådan för några år sedan och kunde knappt läsa vad det stod i den. Jag höll på att bli vindögd på kuppen.

Den här modellen hade jag också förra året, men då med ett annat omslag, och den funkade perfekt. Och visst är omslaget läckert?

Och visst känns devisen fullständigt klockren?


Utfärden till Akademibokhandeln blev stormig. Och smärtsam. Stormig eftersom det blåste rejält i Stockholm i eftermiddag. På väg mot T-Centralen / Stockholm City fick jag gå en omväg ända ut på trottoarkanten på Mäster Samuelsgatan för att undvika Ljushusets ljusskylt utanför entrén eftersom den svängde rejält i blåsten och gnällde. Kändes litet otryggt att passera under den, därav omvägen.

Dessutom höll regncapen på att blåsa av mig ett flertal gånger.

Smärtsam, eftersom höger fot har litet väl kraftiga tendenser för muskelkramper i dag. Den uppskattade inte dagens stockholmseskapad över hövan. Fick ta till linimentstiftet när jag kom hem och stryka på ömmande muskler.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar