fredag 27 maj 2016

Testar Instagram och Pinterest

Nu i veckan, medan jag varit hemma med ett virus (jag, alltså, inte datorn), har jag roat mig med att testa två nya plattformar på sociala media. Instagram och Pinterest.


Instagram  

Vi kan börja med att konstatera att jag lyckades lägga upp en profil på Instagram, sedan floppade det rejält.

Man måste ladda ned en app på sin mobil - på sin smarta mobil - för att kunna lägga upp egna bilder och jag sitter alltjämt med en av Sveriges sista osmarta mobiler, så där föll det. Jag kan följa folk, jag kan titta på andras inlägg o s v. Men det är i princip allt.

Någon större aktivitet på Instagram får vänta till den dag i framtiden då jag har de rätta teknologiska förutsättningarna att vara aktiv.


Pinterest

Då gick det bättre på Pinterest. Jag är i full färd med att nåla upp intressanta fynd ur andras skattlådor på mina anslagstavlor och har hur kul som helst.

Eftersom jag skriver med handlingen förlagd till sekelskiftet är anslagstavlorna för sekelskiftsmode, håruppsättningar, antika smycken och hattnålar välmatade och den för sekelskiftesinspirerade inredningar växer sakta men säkert.

Jag är fortfarande på nybörjarstadiet på Pinterest men besök mig gärna och botanisera bland mina anslagstavlor och pins. Vem vet, kanske hittar ni någonting ni gillar. Kanske blir ni inspirerade att sätta upp egna anslagstavlor och börja nåla upp egna skatter. Det är enkelt, det är kul - och har man en gång börjat, vill man aldrig sluta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar