torsdag 18 februari 2016

Har Romanceportalen blivit Matportalen?

Nej, inte alls!

Men jag har en tid jobbat med att konvertera en omfattande receptsamling till en ny, enhetlig mall som skulle vara lättläst och lätt att använda i köket. Under arbetets gång har jag bidragit med några av familjens favoritrecept till samlingen.

Men nu kommer datorn jag jobbat vid, jämte alla andra datorer på stället, snart att rensas och få en nyare version av Windows installerad. Och, ja, receptsamlingen är givetvis sparad i sin helhet någon annanstans!

Däremot var det ett bra tillfälle att ta tillbaka mina favoritrecept och så flög det för mig att då kunde jag ju lika gärna dela dem. Vem vet, kanske finner ni någonting som faller er i smaken.


Presenterade favoritrecept så här långt:

- Läckraste lördagskycklingen med tortellini
- Elisabets björnbärspaj med kokosmarängtäcke
- Fryst glasskaka med citrussmak och krossad choklad
- Alfreds lyxiga schackrutor
- Potatisgratäng Jerusalem
- Andalusisk fisksoppa



Eventuellt kommer det att bli några till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar