onsdag 3 januari 2024

Ännu mera kaos

Som om det inte räckte med det som redan råder. Jag vågade mig ut i blåsten och kylan för att uträtta fyra nödvändiga ärenden. Och fy tusan så kallt det var! 

Kylan i sig var kanske inte så svår, men så hård vind gjorde den flera gånger kallare än normalt och fick den att gå ända in i märgen. För att inte tala om rätt igenom handskarna - jag behöver verkligen leta fram mina mest älskade tumhandskar för att hålla fingrarna varma.

Och ärendena?

Jag kunde lika gärna ha stannat hemma.
Jag hade kommit iväg för sent på dagen och det första ärendet tog för lång tid (för lång väntetid) så jag fick avbryta för att hinna utföra två andra ärenden på annat håll innan de ställena stängde. En buss som inte gick hela vägen dit den skulle (eller kanske snarare dit jag behövde ta mig) gjorde att jag skulle få gå en lång och kall promenad och ändå inte hinna till båda ställena.

Ny tidtabell, eller?

Det enda ärende som jag verkligen lyckades uträtta var att handla. Det var i och för sig det minst viktiga av ärendena, men det var ju inte helt fel för jag fick i alla fall en varm middag.


Där var kyla, snödrev, hård vind men ingen blå himmel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar