lördag 18 april 2020

Det tog tid, men nu är den min!

Har ni också haft svårt att få tag på handsprit under Coronakrisen?

Det har i alla fall jag. Så före Påsk tingade jag en flaska handsprit på Apoteket i Skogås - och i går hade den kommit.

Hitintills hade jag fått använda Alsolsprit för att desinficera händerna.

Och säga vad man vill om Alsolsprit, men det är litet för starkt för att använda på .på daglig basis. Min händer är konstant nariga och spruckna, trots flitigt användande av handkräm. Och det är nog inte heller så nyttigt.

För att skona händerna så hade jag börjat sprita dem enbart när jag hade varit ute - och det är väl inte heller direkt lyckat.

Men nu har jag till syvende och sist äntligen fått riktig handsprit och hoppas på en förbättring av situationen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar