lördag 14 december 2019

En bokbeställning avbeställd

Det känns litet dystert just nu. Inte bara för att det är en sådan ofattbart grå morgon så att det verkar som om det aldrig kommer att bli något dagsljus dag.

Nej, jag har precis varit tvungen att avbeställa en bokbeställning.

Två historiska romance, på engelska, av fantastiska romanceförfattare som Elizabeth Hoyt och Eloisa James. Två efterlängtade böcker, mina julklappar till mig själv.

Beställda med Black Friday-rabatten, för att pressa ned priset, dessutom.

Det är inte det att jag har varit så stygg att jag inte längre tycker att jag förtjänar någon julklapp Men en av decemberräkningarna visade sig vara betydligt saftigare än vad jag hade räknat med, och marginalerna för ett bokpaket försvann i ett nafs.

Så det fanns inte mycket till val. Ibland får man ta konsekvenserna av att man stundtals är överdrivet optimistisk och bita i citronen.

Även om det är surt.


Elizabeth Hoyt och Eloisa James - vi ses en annan gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar