söndag 25 september 2016

Nu är Hemmets novelltävling avgjord

Ni kommer ihåg den där romancenovelltävlingen Hemmets Veckotidning som jag i början av sommaren planerade att skriva ett bidrag till? Fast det gick ju som det gick, när novellen exploderade. Eller kanske, möjligen, expanderade.

Den är nu avgjord.


Och vinnare är: 

Katarina Graah-Hagelbäck 

med novellen  




Så här skrev Simona Ahrnstedt, som satt i juryn, om vinnarnovellen:

”Kaffe med kardemumma är en klockren romance. Med skicklig och varsam hand skildrar författaren på ett modernt, fräscht och hoppingivande sätt just det som är genrens styrka; kärlek, respekt och lyckliga slut. Faktum är att jag älskade Kaffe med kardemumma så fort jag läste den, för den innehåller alla ingredienser jag tycker en romance ska ha, samtidigt som den blickar framåt, överbrygger fördomar och ger en fingervisning om vad som kan rymmas i genren framöver. Stort grattis!”



Till det kan jag bara tillägga Romanceportalens gratulationer. En bra, välskriven och angelägen novell som ligger helt rätt i tiden. Stort grattis, Katarina Graah-Hagelbäck!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar