söndag 13 augusti 2017

Två korta noveller

Jag lade upp ett par gamla noveller - ett par ganska korta noveller - bland mina egna texter på hemsidans skrivarsida i går.

Den ena är en litet galen och lätt bloddrypande liten historia. Den andra handlar om en en kvinna i en tandläkares väntrum, ett trist test i en gammal veckotidning - och det alternativ hon sätter samman själv för att lugna nerverna.


En blodig historia
En galen liten historia om myggor och deltagarna på en skrivarkurs, berättad ur myggornas perspektiv. Denna historia bygger på självupplevda händelser under sommarskrivarkurser men jag har kastat om perspektiven.


Jag tror jag skulle vilja vara gift med en pingvin
En nervös och uttråkad kvinna i en tandläkares väntrum sätter samman en egen variant på de typiska veckotidningstesten om vad slags man som skulle passa henne. Eller inte.




Dessa båda noveller är betydligt kortare än de två första noveller jag lagt upp, och i de flesta fall av äldre dato så kvaliteten är kanske inte den allra bästa. Men noveller är nu inte heller mitt bästa format och de här är de bäst,a avslutade, noveller jag åstadkommit. Om inte annat så bör de visa på en viss bredd i vad jag kan åstadkomma. Hoppas i alla fall att ni får något nöje av dem.

Det finns ytterligare några äldre, kortare noveller i pipelinen som väntar på att läggas upp. Jag återkommer med dem litet senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar