fredag 10 mars 2017

De har kommit!

Vid halv-nio-tiden kom omsider mitt efterlängtade och flera dagar försenade bokpaket. Med de här absolut ljuvliga böckerna.



Sedan uppstod omedelbart dilemmat - hur väljer man vilken bok man skall läsa först när man har att välja mellan en sprillans ny Eloisa James och en sprillans ny Lisa Kleypas. Hur skulle ni ha valt?


För min del blev det Lisa Kleypas som sekundsnabbt vann dragkampen om denna romanceläsares intresse eftersom jag just läst hennes Devil i Winter i otålig väntan på detta försenade bokpaket.


Om bloggen skulle bli litet tyst några dagar framöver så vet ni varför.




2 kommentarer:

  1. Så vackra böcker! Har ännu inte hunnit med att läsa något av Lisa Kleypas, men omslaget var så magiskt vackert så jag hade nog börjat med den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Devil in Spring var verkligen en ljuvlig bok. Den går nog att läsa som en stand alone,även om den ingår i Kleypas nyaste serie, men jag skulle rekommendera att du börjar med Wallflower-serien istället (fyra böcker om fyra väninnor + en avslutande, kortare julroman). Den serien ligger på många sätt till grund för hennes senare serier och många personer återkommer genom serierna.

      http://www.lisakleypas.com/historical.asp

      I den tredje boken i Wallflower-serien, Devil in Winter, är det föräldrarna till den manlige huvudpersonen i Devil in Spring som är huvudpersonerna.

      Radera