lördag 10 december 2016

Bring back my darlings to me!

Jag har romanceabstinens. Svårartad. Jag väntar nämligen, frustrerad och inte så litet förbannad, på det här lilla efterlängtade bokpaketet.


Det är två hett efterlängtade romanceböcker, av två av min favoritförfattare. Den ena är helt nysläppt, de andra utkommen under min period med anorektisk bokbudget. Det är faktiskt min julklapp till mig själv, nu när jag har en bokbudget som inte längre står på 0:-.

De är för närvarande på väg från min ordinarie boklangare. 
Skickades i onsdags. Och skulle ha kommit i går. 


Problemet är att mitt paket, enligt Bring, blivit försenat någonstans på vägen eftersom det "kom in sent". Och visst, jag kan förstå att det ibland uppstår förseningar. Men när man nu har denna annars mycket utmärkta sök paket-service - varför uppdaterar man helt enkelt inte leveransdatumet eller lägger in en informationsrad "förseningar har uppstått, nytt planerat leveransdatum xxxx-xx-xx" så man själv kan planera sin dag annorlunda?

Så ens förhoppningar inte dalar vartefter klockan närmar sig - och passerar - 16.00 utan att man fått beskedet "Utdelning pågår".

Enligt samtal med Bring i går kväll kommer paketet istället att levereras någon gång under nästa vecka.


Så, snälla Bring - bring back my darlings to me!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar