torsdag 12 april 2018

En lyckad separation, en lycklig återförening

Och, nej, det handlar vare sig om romance eller ens om mitt eget skrivande av "någonting romantiskt".

I går fick jag, 320:- fattigare, tillbaka min fleecejacka och min favoritsjal från sömmerskan. Jackan med nytt blixtlås istället för det som gått sönder och fastnat, sjalen utan skador eller några tydligare märken efter att ha suttit fast i blxtlåsets käftar.

Det kan kanske tyckas som om det var oekonomiskt att lägga ut så mycket pengar på en fleecejacka och en sjal utan något större ekonomiskt värde, när jag förmodligen hade kunnat köpa nya för mer eller mindre samma belopp.

Men jag älskade den här jackans färger och mönster - man blir som glad av det. Och sjalen var ovärderlig för mig. Den råkar nämligen vara den sista födelsedagspresent jag fick av  mamma innan hon gick bort. 

En lyckad separation - och en lycklig återförening.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar