lördag 17 juni 2017

Ibland tränger sig någon före i kön

Jag hade en ungefärlig plan på vad jag skulle recensera under juni och början på juli. Jag var så säker på min sak att jag till och med gjorde ett par bilder med böckerna som skulle recenseras närmast. Dels den här läckra kvartetten engelsk historisk romance, av vilka jag så här långt hunnit recensera två.   


Och sedan skulle dessa båda svenska contemporary romance in någonstans däremellan.




Jag började med en recension för av Eloisa James Seven Minutes in Heaven och sedan skulle jag skriva recensionen för Mary Baloghs Someone to Love innan jag tog itu med en svensk romance. Men redan när det gällde Someone to Love blev saker... komplicerade. Speciellt eftersom jag bestämde mig för att göra några förändringar i formatet för recensionerna. De var väl värda besväret, dessutom var de en klar förbättring - men nog tusan tog det tid.

Och medan jag kämpade med såväl recension av Someone to Love som formatförändringarna av recensionerna - och diverse därigenom nödvändiga strukturförändringar och kompletterande sidor - läste jag om Someone to Hold (se nedan), den andra boken i Mary Baloghs nya serie, för att få perspektiv på Someone to Love (många relationer mellan de olika släktingarna blir lättare att överblicka i den andra boken).

Och vips var plötsligt också den boken redo för recension - och då kändes det ju rätt dumt att inte smida medan järnet var varmt.

Recensionsskrivning pågår!




Och därefter? 
Just nu läser jag om de här båda böckerna:





Vi får se om de känns redo för recension efter ytterligare en genomläsning. Annars är det möjligt att ytterligare någon bok kan slinka emellan.


Man gör planer.
Och ibland får man modifiera dem.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar