tisdag 21 februari 2017

Frustration, kreativitet och vision

När världsläget blev mer trumpet än det var innan, alltså, för en månad sedan var jag för frustrerad och irriterad för att kunna koncentrera mig på skrivandet i någon större omfattning. Ah, lika gott att erkänna - knappt alls. Åh, det var just inte kreativitet som saknades, inte alls. Den sökte sig bara andra vägar.

Det var strax efter att bitit sönder en tand, så utöver frustrationen över det försämrade världsläget befann jag mig också i en värld av smärta och smärtstillande. Allt medan dagen framskred greps jag av ett slags frustrerad energi och ett uppdämt behov av att GÖRA NÅGOT !!!

Att debattera, att argumentera låg inte för mig. Att demonstrera och marschera, det var så inte jag. Men någonting ville jag göra. Någonting positivt, någonting som kunde tillföra världen en smula välbehövlig positiv energi när den var så bräddfylld av frustration och oro och vrede.

Någonting som kunde sprida litet glädje.


Jag valde att ge Romanceportalen ett eget twitterkonto.

Nu kanske ni frågar er hur det skulle kunna göra någon skillnad?

Kanske mer än man vid första anblicken skulle kunna tro. Den här mannen, som dessvärre fått mer makt än en sådan person mäktar med att hantera, står för hat och fientlighet, för vrede och ett monumentalt kvinnoförakt. Romanceförfattarna i Amerika - och hela världen, för den delen - står för och tror på kärlek, medmänsklighet, feminism och lyckliga slut.

Jag vet var jag står.

Jag kan kanske inte göra någonting. Jag kan kanske inte göra någon skillnad. Jag kommer inte att marschera. Jag kommer inte att stå på barrikaderna. Men jag kan retweeta.


Vare sig Romanceportalen eller dess twitterkonto är något politiskt forum och kommer heller aldrig att bli det. Däremot kommer jag att göra vad jag kan för att sprida romancens budskap om att kvinnor kan vara starka och stridbara, att de kan lyckas med sina föresatser och uppnå sina mål - hur högtflygande de än är - och få det lyckliga slut de förtjänar.

Med en man som respekterar dem.
Som stöttar dem och tror på dem.

Med andra ord: HEA!!!


Och om ni inte vet vad det betyder, behöver ni verkligen läsa mer romance.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar