lördag 25 februari 2017

Romanceportalens Facebooksida!

Som ett led i arbetet med att flytta fram Romanceportalens position på sociala medier och bredda plattformen och hjälpa till att sprida och öka den rådande romancevågen som just nu sköljer in över Romancesverige har jag under de senaste veckorna efter bästa förmåga kämpat med att lägga upp en trevlig, informativ och väl fungerande Facebooksida för Romanceportalen.

Visst, jag har haft Facebook personligen sedan många år. Men det är som någonting annat att lägga upp en sida när man inte har en susning om vad man gör. Jag vet inte vad ni säger men instruktionerna från Facebook inte är direkt lysande pedagogiska och informativa - och definitivt inte de man upplever att man behöver som bäst när man behöver dem.

Men säga vad man vill, lärorikt är det. Jag är inte säker på om Romanceportalens Facebooksida är i toppskick ännu - ah, stryk det!

Jag är säker på att den ännu inte nått upp till den standard jag helst skulle se att den hade. Och jag har inte haft tid över att sätta mig in i allt och korrigera allting som kanske skulle behöva korrigeras. Däremot har den nått en sådan standard att jag är beredd att bjuda in er att besöka den och följa den, om ni så önskar, medan jag jobbar vidare och försöker komma på hur allt skall fungera.

Kanske har ni synpunkter, kanske har ni råd att komma med när jag inte fått någonting att fungera som det borde fungera.


Här finner ni Romanceportalens Facebooksida.

Varmt välkomna!




Som ett led i arbetet med att flytta fram positionerna finns Romanceportalen sedan en dryg månad även på Twitter, som börjar ta form och fart riktigt bra. Jag hade varit mer än nöjd med 50 - 60 följare efter en månad. Vad jag har fått är närmast svindlande 165.

Romanceportalen finns även på Instagram, där aktiviteten dock ligger på is i väntan på en smartare telefon än dagens.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar