söndag 5 februari 2017

En explosion av tulpaner!

I fredags kväll fick jag blommor från  tjejerna på instagramkontot Romance Ever After, vilket var himla gulligt av dem och verkligen uppskattades. När jag vecklade upp omslagspappret visade det sig vara det största fång av fräscha, krispiga, bulliga tulpaner i härliga färger jag någonsin sett. Min allra största tulpanvas räckte knappt till.

Jag placerade dem på den låga bokhyllan som avgränsar min skrivhörna, där jag kan se dem och njuta av dem både när jag jobbar vid datorn och när jag kryper upp i favoritfåtöljen med en bok.

Under fredagskvällen och under gårdagen lyste detta maffiga knippe tulpaner upp vardagsrummet. I morse, när de börjat slå ut ordentligt, insåg jag att inte ens min största tulpanvas förslog längre. Det var bara att börja leta efter lämpliga vaser och diska dem och plocka isär buketten. Nu är de fördelade på tre vaser och fyller hela topplattan av bokhyllan. Som en blomstrande djungel.

Som en explosion av färger.

Jag är så glad att det blev just tulpaner, för när jag bet sönder en tand i slutet av januari försvann varje marginal för vardagslyx som ett knippe tulpaner för åtminstone vårvintern och förvåren. Ni vet, när man som allra mest längtar efter dem. Så när jag vecklad upp omslagspappret och fann ett enormt knippe tulpaner i mörkt lila, rosa, vitt och gult - oh, vilken glädje!


Jag hade tänkt att jag skulle försöka fotografera mina läckra tulpaner medan de är så här fräscha och fina, om jag kunde komma på a) hur mobilen fungerar och b) hur jag skulle kunna maila bilden till mig själv. Men det visade sig att nu är mobilen stendöd - den vill inte ens ha strömming när jag försöker servera den det. Så det blev bilden ovan istället.


Stort tack till Romance Ever After!
Den här gesten uppskattas verkligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar