måndag 2 januari 2017

Mer om min raderade eko-blogg

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har en av mina andra bloggar, min eko-blogg, försvunnit någon gång under året (2016, alltså). Det har inte varit så mycket aktivitet på den under de senaste åren och senast jag tittade till den var någon gång i vintras.

Och eftersom jag inte visste om det, har jag fortsatt att nämna den vid tillfällen när jag kommit att prata med personer som är intresserade av ekologi eller hud- och hårvård. Så jävla pinsamt - jag har refererat till en blogg som inte längre existerat, som raderats bakom min rygg.


Jag är så besviken. Efter allt arbete jag lagt ned.
Efter allt engagemang, efter alla timmar.

Och så blir det bara raderat.



Jag kommer under året att efter bästa förmåga försöka återskapa min eko-blogg med underlag från utkasten jag skrivit som worddokument. Olyckligtvis är de bara utkast och underlag, jag hade gjort omfattande ändringar i texten och kortare inlägg hade skrivits direkt i bloggen.

Jag vet ännu inte var jag kommer att försöka återskapa den. Definitivt inte på blog.se i alla fall, efter det här har jag fullständigt tappat förtroendet för dem.

Här, på den här bloggen - som ännu en underkategori? Fast det är risk för att det blir förvirrande. Här samsas redan Romanceportalen och en framväxande sektion om skrivande på min personliga blogg/hemsida. Ännu en sektion skulle nog bli för mycket.

Skall jag testa att starta en andra blogg här på Blogger, som är den plattform jag är bäst bekant med. Eller skall jag göra om min blogg på WordPress (ännu en blogg där det varit skralt med aktivitet de senaste åren) som i dagsläget står vid ett vägskäl inför framtiden?


Jag kan inte säga annat än att jag fått mycket att fundera på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar