lördag 4 april 2020

Ostkris nära förestående

Förra torsdagen så förkunnade jag stolt att det åtminstone inte rådde någon krisstämning i det här hushållet på ostfronten. Jag förkunnade till och med, med stolthet, att jag hade fyra olika sorters ost.

Problemet är att "hade" var nyckelordet.

I slutet av helgen så hade ostarna reducerats till tre stycken. Sedan i tisdags till två. Och sedan i torsdags till bara en - och den var på upphällningen.

Vad kan jag säga?
Jag tillhör ett släkte av hängivna ostomaner!


Och i fredags var det här hushållet definitivt och officiellt i kris. Ostkris.

Efter en tur till ett närbeläget centrum för diverse nödvänding proviantering, så är den krisen nu avvärjd. Visserligen så har jag den här gången bara två ostar. Men en av dem är en stor, rejäl ostbit som kommer att räcka länge.

Förhoppningsvis.

Lämna aldrig en hängiven ostoman ensam med en obevakad ost. Den kan bli förtärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar