lördag 1 juli 2017

Romancenytt!

Hallå Romancesverige - har ni sett det här?

Novelltävling!!!

Järfälla tidning har utlyst en novelltävling.

Temat skall vara romance, det skall sluta lyckligt och novellen skall vara max 4000 tecken. Och den skall var inne senast 14 augusti.

Vinnande bidraget publiceras i tidningen och i juryn sitter ingen annan än Simona Ahrnstedt!

Mer kan ni läsa i länken här ovan.


Så, mina romanceskrivande vänner!

Om ni är sugna på att skriva en romancenovell så fram med anteckningsböckerna, vässa pennorna och starta datorerna. Öppna dammluckorna på vid gavel och kasta er rakt ut i strömvirvlarna.

Och lycka till!




2 kommentarer:

  1. Jag blev helt överlycklig! Innan jag insåg att noveller inte är min grej. Tror jag. Har aldrig gett formatet en ärlig chans. Kanske dags att göra det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör ett försök! För det är verkligen kul att försöka. Och lycka till!

      Radera