söndag 9 december 2018

Läget på ett gråruggigt Södertörn

Det här med tanduslingen har tagit mycket tid och kraft och ork så särskilt mycket har det inte blivit över till bloggen och andra sociala medier. I princip har väl mätaren här stått på ungefär noll. Det lilla som funnits har gått åt på Twitter och Instagram. Det räckte som inte till något längre blogginlägg.

När jag ser tillbaka över bloggens första sida såser jag att jag lovat att lägga upp vissa saker som jag sedan inte orkat/kommit ihåg eller ännu inte orkat/haft tid eller tillfälle att lägga upp. En dikt som jag skrev efter en andlös höstupplevelse och en romancerecension som var på gång (den är givetvis fortfarande på gång).

Förhoppningsvis så kommer jag kunna lägga upp dikten inom kort. Romancerecensionen får ta den tid det tar, hellre det än att den blir hafsig. Sedan är det är väl bara att acceptera att 2018 inte har varit mitt mest produktiva år som romancerecensent.

Väldigt mycket ork och energi har under året gått till arbetet på min praktikplats - vilket givetvis är jättetrevligt. Men det har också inneburit att jag har fått prioritera ned olika sociala medier, däribland bloggen.


Tillbaka till tanduslingen - och dess något oväntade följder. Jag har sluppit infektioner och inflammationer kring tandrötterna. Däremot fick jag en rejäl inflammation i höger hand efter att krampaktigt ha kramat armstödet på tandläkarstolen medan tandläkaren slet med att få ut rötterna. Smärtsamt, smärtsamt.

Inflammationen är på väg att ge med sig och svullnaden håller på att gå ned men det är nog på plats att ge mig själv en påminnelse om att inte klamra mig fast vid tandläkarstolens armstöd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar