måndag 23 juli 2018

För varmt för småfåglar att twittra...

I går eftermiddag försökte jag skriva ett inlägg på Twitter. Det gick så där i eftermiddagshettan.

Jag skulle lägga upp en bild som representerar årstiden och skulle kopiera texten som jag ville använda till dessa återkommande inlägg. Jag försöker lägga upp en eller ett par årstidsbilder dagligen som skall visa litet på årets gång och årstidsväxlingarna, det är ett stående inlägg.

Jag markerade texten jag ville använda men min värmemosiga hjärna glömde tydligen att informera fingrarna mot tangentbordet om att de skulle kopiera den. Istället klistrade jag in en tidigare skriven (och därpå skrotad text) som låg kvar i minnet, infogade bilden och klickade för att lägga upp den.

Sedan bläddrade jag runt på Twitter en stund innan jag kom förbi mitt inlägg och upptäckte att den där texten, den såg nog rätt konstig ut.

Bara att ta bort inlägget. Häpp!


Och den där felaktiga texten?

Å, det var väl inget större fel på den, egentligen. Bortsett från att den inte hade något som helst sammanhang med bilden i fråga. Jag hade litet tidigare försökt vidarebefordra en tweet från en twittrare till en annan (eftersom hennes bok var med på den bilden).

Tyvärr funkade det inte riktigt så som jag hade tänkt, varför den retweeten skrotades. Texten, däremot, låg kvar i minnet och skräpade.


Och, nej, det blev ingen årstidsbild i går.
Vem vet hur det hade gått vid nästa försök?


Gör ni också knäppa och knasiga saker i sommarvärmen eftersom hjärnkapaciteten inte riktigt räcker till?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar