onsdag 4 juli 2018

Alla prover såg rätt bra ut

I eftermiddag var det läkarbesök och förra veckans provtagning visade sig se riktigt bra ut - och det är ju alltid skönt att höra. Speciellt att njurvärdena var så normala som de var, trots att jag var tvungen att stoppa i mig några Ipren kring förra månadsskiftet. Jag tål av någon anledning inte Ipren och Ipren-kusinerna, de får njurvärdena att rusa i höjden, och jag brukar därför undvika dem.

Dessvärre hade jag fotsmärtor runt månadsskiftet maj/juni och mitt förråd av Alvedon tog slut innan jag vågade ge mig ut för att bunkra upp med fler tabletter. Så under ett par dagar fick jag ta till en överbliven karta med någon Ipren-kusin för att hjälpa till att dämpa smärtan.

Dessvärre har jag andra mediciner som i värsta fall kan skada njurarna när njurvärdena är så höga. Tidigare har jag fått instruktion från läkare att avstå från att ta dessa mediciner tills ett nytt prov visat att faran var över. Den här gången tog jag på eget bevåg bort dessa mediciner i mer än två veckor, så det är i alla fall skönt att höra att jag hanterat det tillräckligt försiktigt.


Jag är nu rustad med en uppsättning recept på de mediciner jag behöver mot diverse åkommor, däribland Alvedon mot fot- och knäsmärtor. Samt en remiss till fotvården - vilket mina stackars försummade tassar kommer att uppskatta. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar