onsdag 11 december 2019

Månadens räkning från ComHem väcker frågor

Ironiskt nog så kom månadens räkning från ComHem idag.

Litet uppgivet tittade jag på posten för TV och undrade vad tusan jag betalar så mycket för, när de stänger ned en av de få kanaler som min nära nog antika gamla tjockTV faktiskt fick in.

Jag är förmodligen inte ensam, för i natt släckte ComHem ned TV4 för 1,6 miljoner hushåll. Bakgrunden är en konflikt mellan ComHem och TV4.

Jag är inte särskilt insatt i alla turer i konflikten mellan å ena sidan Telia och TV4 och å den andra Tele2 och ComHem, men jag är inte särskilt imponerad av en internet- och TV-leverantör som släcker ned en kanal för alla sina kunder, utan förvarning, som ett förhandlingsargument. Som jag ser det, så har ComHem svikit sina åtaganden gentemot de kunder som hade valt ett utbud där TV4 ingick

Jag har tydligen fått National Geographic som ersättningskanal, istället för TV4. Jag har absolut ingenting emot National Geographic, jag hade gärna fått in den kanalen också.

Men för ögonblicket så undrar om jag kanske bör överväga huruvida jag skall hålla fast vid ComHem som TV- och internetleverantör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar