lördag 23 februari 2019

Romancenytt

I mitt senaste blogginlägg så skrev jag om hur glad jag var att romance äntligen började behandlas med respekt i medierna.

I går kväll så kom ytterligare ett fint exempel på detta, i Efter Fem på TV4, i intervjun med romanceförfattarna Simona Ahrnstedt och Heléne Holmström.


Lysande!

Grät nästan en skvätt när jag såg inslaget.
 
Simona Ahrnstedt:
”Jag har baxat in romance i Sverige”


Om ni missade den intervjun så kan ni förhoppningsvis se den här.

(Jag skriver förhoppningsvis, för min antika dator var inte så värst samarbetsvillig när det gällde att spela upp klippet - alldeles för ansträngande, vad begärde jag egentligen av en gammal dator?)


Bra jobbat, Tilde de Paula.


Och, för övrigt...

Tack för att du fortsatte att baxa, Simona, också när backarna var stupbranta och tillsynes ändlösa. Tack för att du inte lät dig nedslås av den sunkiga, förlegade kvinnosyn som ligger bakom den nedlåtande synen på romancegenren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar