tisdag 19 november 2019

November. Senhöst. Förkylningstider.

Syre! Komsi, komsi, komsi...
Ned i lungorna, tack.

Jag vet att vägen är trång, men försök åtminstone.

Förkylningstider

Som ni kanske förstår så har ett förkylningsvirus hoppat på mig och hittat en mottaglig grund att växa till på. Näsan är tämligen igentäppt, halsen är full av slem som jag försöker hosta upp. Det är precis på gränsen att jag hostar så att jag kräks, och ni kan ju tänka er vad det gör för aptiten.

Till den, vem tusan det än var, som delade med sig av sin förkylning - Tack så jävla mycket!

Det var definitivt det sista som jag behövde just nu.

Syre, komsi, komsi - ned i lungorna, där du skall vara.

November - senhösten rullar in

Utanför mitt hus så klamrar sig de sista, envisa löven kvar vid träd och buskar i området. Men de flesta är kala, och resten av löen bildar mattor på marken. Det är allt mer uppenbart att vi är på väg in i senhösten.


November skulle givetvis, på sitt sätt, kunna vara en fin tid. Om det nu inte vore för att senhösten också är förkylningstider. Och om förkylningstider så har jag bara en sak att säga: BLÄ!!!

Syre, var är du?

Komsi, komsi, komsi...
Kom hit! Jag behöver dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar