lördag 13 april 2019

Läget

Förra helgen åkte jag på en matförgiftning.

Totalt utmattad.
Totalt uttorkad.

Och så jäkla trött!

Just nu så dricker jag vätskeersättning ett par gånger om dagen för att återställa salt- och mineralbalanserna.

Och om ni någonsin öppnar en burk färdig soppa och undrar "Skall det verkligen lukta så här?" eller "Skall det verkligen smaka så här?" när man provsmakar den - så är svaret:

 "NEJ!!!" 


Nej, nej och åter nej.

Släng skiten!

Och vad du än gör, så tro inte det är ditt luktsinne och dina smaklökar som har fel. Att det nog kanske skall lukta och smaka så.

Lita på ditt smakminne av hur en rätt eller produkt skall smaka när den är perfekt. Och om den luktar eller smakar litet "off", så lita då på att det inte är så det skall vara. Det kan komma att bespara dig mycket elände.

Jag misstänker ett soppan i det här fallet precis hade börjat jäsa.


Jag är fortfarande väldigt trött. I natt sov jag, i omgångar, från halv sju till åtta.
Halv sju i går kväll till åtta i morse, alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar