fredag 19 april 2019

Den i särklass bästa laxpudding som jag någonsin har ätit!

I onsdags så serverades det laxpudding med skirat smör & citron på Restaurang Westman i Westmanska Palatset och jag måste säga att det var den i särklass bästa laxpudding som jag någonsin har ätit. Ren laxpuddingsperfektion!

Påskveckan har över lag varit supergod på Westmanska. I måndags så åt jag friterad chevré med rödbetscarpaccio, ruccola, valnötter, färska fikon samt honung. Lika gott som första gången som jag åt den rätten i början av mars. Det enda som jag egentligen saknade var hallonbalsamicon från förra månadens variant. Den gav rätten en fräschör som honungen inte riktigt förmådde ge. Men riktigt gott ändå.

I tisdags så var det mandelpanerad fisk med kall dillsås, kokt potatis, gröna ärtor & citron. Riktigt gott det med. Och i torsdags så var det köttbullar med potatismos, gräddsås, rårörda lingon & pressgurka - förmodligen de godaste köttbullar som jag har ätit.

Smaklökarna har med andra ord haft en riktigt smaskig vecka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar