lördag 27 maj 2017

Jag har en TBR-hög!


Just nu har jag faktiskt en TBR-hög som består av mer än en bok. Den består faktiskt av tre romance, en romcom och två faktaböcker.

När det gäller romance har jag fått tag på den andra boken i Elizabeth Hoyts Maiden Lane serie, den enda bok i serien som hitintills envist lyckats undgå mig genom att var slutsåld. Eller så dyr, eftersom den var en specialbeställning, att min minimala bokbudget under de senaste åren inte tillåtit inköp. Hur gärna jag än ville läsa den. Så gissa om jag ser fram mot att krypa upp i läsfåtöljen med den här boken!



Sedan har jag fått två av Anna Belfrages böcker - och om ni inte vet vem Anna Belfrage är, så är hon någonting så unikt som en svensk romanceförfattare som skriver historisk romance direkt på engelska.


När jag först fick kontakt med Anna på twitter tänkte jag först inte på att det stod Sweden i hennes profil, för hon skrev sina tweets på engelska och hennes böcker hade engelska titlar. Det är alltid roligt att upptäcka nya röster och oväntade förgreningar inom svensk romance och det skall bli så spännande att läsa!



Och sedan är det svensk romcom från Åsa Hellberg. Jag köpte visserligen hennes Toscana-bok för ett par månader sedan men jag har sparat den som en karamell till några regniga dagar.



Så har jag två faktaböcker, införskaffade under bokrean. Den ena om stadsbranden i Sundsvall och den andra om svenskt näringslivs historia sedan avregleringen på 1800-talet. Båda två är research för mitt eget skrivande.




Visst är det fantastiskt att ha en TBR-hög med böcker att läsa? Speciellt efter en lång tids mycket snål bokbudget. Och om ni inte vet vad en TBR-hög är så står TBR för To Be Read. Besök gärna min nya sida om engelska läs- och romancerelaterade termer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar