måndag 23 april 2012

Nu sjösätter jag min andra blogg!

Jag har en tid haft en idé som jag ville pröva. Eftersom det här med ekologisk hud- och hårvård ligger mig varmt om hjärtat ville jag skapa en blogg där jag kunde dela med mig av mina erfarenheter och skapa intresse kring ekologisk hud- och hårvård.

Konventionella, syntetiska hud- och hårvårdsprodukter innehåller en hel del som varken är nyttigt för oss eller för miljön. Den som vill veta mera kan läsa Katarina Johanssons bok: "Badskumt: gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg".

Nu i helgen var tiden mogen. Jag har arbetat mer eller mindre hela helgen med att snickra ihop en andra blogg i WordPress. Varför jag inte gjorde det enkelt för mig och lade upp en andra blogg här? Jag behövde verkligen lära mig åtminstone grunderna i hur WordPress fungerade och vad kunde vara bättre än att lära genom att göra.

Det tog större delen av lördagen innan jag fått så pass kläm på grunderna att jag kunde komma igång - men nu, nu sjösätter jag min ekologiska hud- och hårvårdsblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar