torsdag 25 juli 2019

Litet bakom flötet i värmen

Jag har en sådan där glastermometer med glasflöten som stiger och sjunker beroende på temperaturen i rummet och där man utläser temperaturen efter det nedre flötet som fortfarande flyter i toppen av röret. När det blir varmare än vad den lilla metallplattan under det glasflötet visar så sjunker flötet till botten.

Just nu så är det trängsel i botten av röret i min glastermometer eftersom nästan alla flöten har sjunkit dit ned.

Det översta flötet i min glastermometer är markerat med 26 grader Celsius. Det glasflötet är nu i färd med att sakta, sakta sjunka mot botten av röret. För närvarande så svävar det ungefär mitt i röret, vilket innebär att det just nu är åtminstone 26 + grader här i vardagsrummet.

Som tur är, så har jag också ett par fläktar.

Varma, soliga hälsningar från ett soligt Södertörn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar