söndag 4 november 2018

Nano... Nä. Tror inte det.


Så är det november, vilket för många skrivande vänner innebär Nanowrimo. Vilket för den oinsatte och inte skrivinsatte innebär att man under november skall skriva 50.000 ord (eller är det tecken?) på en eller flera av sina texter.

Vilket för många kan innebära att de kan bli färdiga med ett första utkast.

Det förutsätter dock att man måste skriva minst 1.500 - 2.000 ord (eller är det tecken?) om dagen för att ha en chans att klara det målet..


Det kanske funkar för de som har valt att delta i Nanowrimo, men jag tror inte att det skulle funka för mig.

Min skrivhastighet är alldeles för ojämn. Det har hänt att jag har skrivit 10 sidor under ett intensivt skrivardygn när jag varit i ett skrivflow utan motstycke. Men de gångerna har varit få.

Det har också hänt att jag suttit en hel dag och stirrat på en blank skärm.

Vid närmare eftertanke har det varit alldeles för många sådana dagar.

Så, Nanowrimo?
Nej, inte för mig.


Å andra sidan så skrev jag ca 1.300 ord i går. Dels ca 900 ord i ett faktadokument, ett researchdokument om Blekinge län, och sedan ca 400 ord i min allt mer expanderande historiska romantiska julnovell. Som hotar att snarare bli det första kapitlet i en historisk romantisk julroman(ce).

Så helt omöjligt, det vore det kanske inte. Men då tillbringade jag också större delen av dagen vid datorn.

Hur är det, är det någonting för dig?
Kanske är du en av de som deltar?

I så fall - lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar