lördag 10 oktober 2015

Mitt mest ineffektiva tvättpass

Mitt mest ineffektiva tvättpass var den gången jag kastat in en mörkblå jumper som behövde tvättas separat första gången eftersom den kunde fälla färg i den ena maskinen i tvättstugan tidigt en lördagsmorgon. Jag behövde inte ens ha jumpern just då, tyckte bara det skulle vara smidigt att ha den ren och klar att använda.

När jag sedan hade fyllt nästa maskin till bredden med lakan och kökshanddukar och örngott och annan mangeltvätt – var den, vilket jag inte sett, ur funktion. Och funktionen gick inte att återställa, hur många reglage jag än ändrade läge på.

Maskinen var och förblev stendöd. Det var bara att plocka ur den igen och kånka upp lakan m m. Sedan hade jag just ingenting som skulle hinna tvättas - och fås torrt - på resterande tid efter jumpern. Eller kanske snarare absolut ingenting.

Så det blev det mest ineffektiva tvättpass jag någonsin genomfört.

Av förståeliga skäl osade det svavel i tvättstugan. Sedan jag, för att uttrycka mitt missnöje, utan inbördes ordning åkallat samtliga potentater bosatta på det hetare stället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar