tisdag 23 augusti 2016

Invandrarkillar och kollektivtrafikvett


I går åkte jag för första gången sedan pendeltrafiken stängdes av under sommaren för järnvägsarbeten till Skogås för att proviantera. När jag skulle kliva av stod en invandrarkille i övre tonåren på perrongen. Inte nog med att att dessa killar allt för ofta har taskig kvinnosyn, de har dessutom noll koll på kollektivtrafikvett. De står mitt för dörren - just som den här tonårsdrasuten gjorde - och skall på först.

Helst innan man själv hunnit av.
Just som den här unge skitstöveln skulle.

Resultatet blev att jag trampade olyckligt snett och landade tungt på vänster fot. Jag har haft smärtor i höger fot sedan i fredags, nu - tack vare sagde tonårsdrasut - har jag fotsmärtor x 2. Tack så hemskt mycket!


Och, nej, jag är inte rasist. Jag har noterat liknande bedrövliga tendenser bland uppenbart svenskfödda tonårskillar också.

Jag är bara förbannad.
(slut på dagens gnöl-session)



2 kommentarer:

  1. Men aj! Stackars fötter. Hoppas de mår bra snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vänstern är mycket bättre - den bestämde sig tydligen för att ett smärtanfall i full skala inte var nödvändigt den här gången. Högern är inte bra än men också den börjar kännas litet bättre.

      Radera